Lite allt möjligt...

Ja då var det onsdag och det regnar som fan ute. Va kan man då göra när man redan varit å fixat en del jo fundera lite och skriva ner det....

Är jag känslig ja det är jag kanske men jag går ju inte och grubblar på det. släpper det lika fort som jag uppmärksammat det. Jag vet att det bara är skämt men det klickar in nån reflex som "Mehn?!" Vilket gör att man får svaret "Haha du är så känslig det var bara ett skämt" eller "You're so sensitive almost like a flower" Jag fattar att det är ett skämt jag är inte dum bara lite känslig kanske fast egentligen inte det är bara nån reflex som säger till att " men det där stämmer väl inte" och impulserna till munnen springer runt några extra varv och tappar lite information så svaret blir då bara "mehn?!"
Sen kan jag erkänna att jag inte är en kall person och att jag funderar allt för mycket på det här. Men va fan ska man göra när man inte har något att göra.
Då kommer vi till nästa sak som jag ville ta upp och visst jag har pratat om det här tidigare men Kristendomen va bygger den på? Jo Jesus det är ju han som skiljer oss från judendomen. Dem väntar ju fortfarande på sin mesias och efter att funderat lite så är dem nog fan lite smartare...
Maria skulle ju ha blivit gravid genom en ande vilket vi alla vet inte funkar och det kan inte ha varit Josefs för dem hade ju inte haft sex och det fanns väl inte spermabanker på den tiden... Så hon var en hora eller så var hon en oförsiktig player som säkert knarkade en hel del för hur kan man annars förklara att det kom änglar och sa att hon skulle döpa barnet till Jesus. Hon hade väl hittat nån svamp i skogen eller nåt för nåt måste hon ju ha tagit. Slutsatsen blir ju att vår religion bygger på en knarkande horas berättelse. Eller i bästa fall en mentalpatient som knullade runder....

/K

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, you're so naive.

2007-06-28 @ 17:47:14
Postat av: jag

hahaha kanske det... är det inte underbart...

2007-06-28 @ 18:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0