6/6

Visst är det skönt att vara ledig för det är det enda denna dagen är för mig en dag när man är ledig thats it. Nu har det ju inte varit så så länge men jag tycker det kommer lagom när man håller på att förlora sin tro på sitt land. Jag tror på ett Sverige där alla är välkomna där vi hjälper andra med människor, att vi har religionsfrihet. Varför är folk så j_vla rädda. Jag är inte religiös av mig jag tror på det goda i varje människa, men rätta mig om jag har fel är inte våran religionsfrihet med i grundlagen varför vill då SD in och ändra i den? "Ja men där nere skulle du aldrig få bygga en kyrka" Nej kanske inte men det är ju det som är det fina med Sverige att du har rätt till att tro på något annat än den där snubben med långt hår och helskägg. Alla dem här diskussionerna om moskeer. Hjälper staten till att bygga kyrkor ska väl staten hjälpa till att bygga moskeer för som jag sa innan så har vi religionsfrihet och varför ska man då bara hjälpa vissa medborgare att utöva sin religion? Då blir det ju ett sorts religionsfacism och då är vi inte långt ifrån den frihet som är det vi måste slå vakt om. SD och människors intolerans eller bara dumhet när det kommer till "varför inte rösta på SD?" så gör det att jag orkar snart inte mer. Tror det är därför jag vill komma till Kanada, ett land där dem har blandat det bra.

Peace K 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0