Afternoon delight

Ja då ska man jobba kväll... Va har jag att berätta egentligen det vet jag inte nu när jag tänker efter. Va vill jag skriva då? Kan väl skriva av mig lite bara då.

Läste i tidningen om en två-åring som dött efter att en farbror/morbror hade våldtagit en 2-ÅRING!?!?!?! Hur fan är människor funtade.

Den Britiska flickan som blev bortrövad i Portugal. Storyn har gått varm i medier i europa och visst det är jättetragiskt och fruktansvärt. Men en fråga som jag ställer mig och jag vet att det är andra som ställt samma fråga men det har inte fått lika stor slagkraft i medier är hur föräldrarna kunde lämna barnen själva i hotellrummet när dem gick iväg för att äta. Frågan är om man som förälder ens gjort det i sitt hemland varför skulle man då göra det när man är på semester.

Va har hänt med människors samvete?

Jag har fått kommentarer som "Han är en sån där jävel som älskar allt och alla" Är det något negativt eller är det bara dem som är skruvade och avtrubbade? Kommentaren kom efter ett snack om politik på en tidigare arbetsplats så ni förstår säkert varför jag ville där ifrån.

Nej nu är lunchen slut så back to work....

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0