17:e inte feb inte maj utan Juli

Va är sommaren är inte det juni juli augusti? och om det då är den 17:e juli så har vi alltså kommit över på den sista hälften av sommaren. Dem senaste veckorna har ju regnat bort och nu ser det t som att där är ytterligare ett åskväder på väg in. Var har sommaren tagit vägen. Några veckor i början var ju guttan kräm. Nu är det väl bara att hoppas på en härlig avslutning med några veckors toppen väder så man kan gå ut och få till några snygga bilder.

Man borde nästan ha med sig en kudde hit så lite det ringer så man hade kunnat ta små powernapps mellan samtalen... Kanske inte hade varit så populärt...

Va händer i veckan? Tisdag nu så en dag är borta men det blev en öl på möllan och en trevlig överraskning. Imorgon ska jag få min humla tillbaka och lämna ifrån mig silverpilen. Hoppas dem har fixat kopplingen.Sen blir det en kul tur i väggrenen från Tomelilla. Humlan är grym i stan pigg och bensinsnål men allt ax försvinner vid 70 så på landsväg är den ingen höjdare. På motorvägen går det ju eftersom där är två filer. Kanske lite som en gädda pigg en liten stund men klarar inte längre sträckor, fan det låter nästan som mig....

Hur kan vi veta att vi är smartare än djur vi förstår ju inte vad dem säger. Djuren kanske diskuterar avancerat skit. Fiskarna i vattnet kanske har avancerade "vägnät" på havets djup. Hur mycket vet vi egentligen? Vetenskaps männen förr i tiden var ju säkra på att jorden var platt. Nu säger inte jag att jorden är platt för det finns det ju bevis för. Men när det enda beviset är statestik finns det egentligen inga bevis.

/Kalle

Kommentarer
Postat av: Bea

Jepp, alla bilderna har jag ritat. Kul att kunna imponera! :)

2007-07-25 @ 16:04:24
URL: http://beaware.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0